/ / Verklaring van teruggave van de claim. Artikel 135 Wetboek van burgerlijke rechtsvordering van de Russische Federatie.

Een verklaring van teruggave van een vordering kanalleen bij een rechterlijke instantie worden ingediend voordat ze ter overweging worden aanvaard. Hiervoor is de deadline in de regel vijf dagen. Na het verstrijken van deze periode kan een burger zijn verklaring niet meer terugnemen, maar heeft hij het recht om vorderingen voor de rechtbank te weigeren.

Wanneer is het mogelijk om een ​​document te retourneren

verklaring van terugkeer

Totdat de rechtbank de zaak heeft aanvaarden dit gebeurt binnen vijf dagen, heeft de aanvrager het recht zijn vordering terug te nemen. In dit geval is het noodzakelijk om een ​​verzoekschrift op te stellen en dit persoonlijk naar het kantoor te brengen.

Dien een claim retour inaanvragen per post zijn zeer ongewenst, omdat het erg lang kan duren en de zaak door de rechter kan worden behandeld. Tegelijkertijd is het onmogelijk om de claim terug te betalen. Daarom is het noodzakelijk om zo snel mogelijk een aanvraag voor de teruggave van de claim in te dienen, vooral als de partijen al onderling een geschil hebben beslist.

Здесь следует отметить также то обстоятельство, dat een burger het recht heeft zijn vorderingen direct in het proces te weigeren. In dit geval kan de rechtbank het standpunt van de eiser innemen en beslissen over de voltooiing van de zaak, maar alleen als dit geen inbreuk maakt op de rechten van andere burgers. Met deze kwestie kan een persoon echter niet opnieuw in beroep gaan bij de rechtbank. In hetzelfde geval, als een burger een verklaring heeft afgelegd over de teruggave van de vordering en deze heeft teruggegeven, behoudt hij het recht om deze opnieuw in te dienen bij de gerechtelijke autoriteit.

registratie

verklaring van terugkeer

Opgave van de claim, monsterwaarvan de formulering in het burgerlijk recht ontbreekt, kan door een burger zelf worden geschreven of op een speciaal formulier dat in de griffie van de rechtbank wordt afgegeven. Bij het opstellen van dit document moet worden verwezen naar artikel 135 van het wetboek van burgerlijke rechtsvordering, dat de burger de mogelijkheid biedt om de claim terug te geven, maar alleen totdat de rechter deze aanvaardt voor productie. Een dergelijke aanvraag wordt als volgt ingediend:

In ________________ (naam van de rechtbank)

______________ (gegevens van de eiser)

Aanvraag tot terugzending van de claimverklaring (voorbeeld)

Ik heb een rechtszaak aangespannen tegen ________ (de gegevens van de verdachte) over _______ (geef aan in welke vereisten was uitgedrukt).

Overeenkomstig artikel 135 van het wetboek van burgerlijke rechtsvordering wil ik het verzoek terugsturen zonder behandeling door de gerechtelijke autoriteit, omdat ______________ (redenen).

Datum______________

Handtekening _____________ (transcript)

Bezwaren

reactie op een rechtszaak in een civiele procedure

Nadat de aanvraag door de rechtbank is geaccepteerdIn overweging wordt een voorbereidende vergadering benoemd, waarin de standpunten van de partijen worden verduidelijkt. Soms sluiten partijen in deze fase van het proces onderling een schikkingsovereenkomst. Tegelijkertijd heeft de verweerder de mogelijkheid om zijn bezwaren in te dienen bij de rechtbank indien hij de vorderingen van de eiser ongegrond en onwettig acht.

Dit document is alleen geschrevenformulier, waarna het ter beoordeling aan de rechtbank wordt overgedragen. Bezwaren van de verweerder tegen de vermelde claims van een andere persoon - dit is een reactie op de claimverklaring. In een civiele procedure kan het niet alleen door de tegenpartij worden opgesteld, maar ook door zijn vertegenwoordiger (als er een volmacht is).

Andere retourgevallen

verzoek tot terugzending van de claim

Andere gevallen van teruggave van de aanvraag zijn voorzien in art.135 van het wetboek van burgerlijke rechtsvordering. Deze rechtsregel stelt dat een rechtszaak in de volgende gevallen door een rechtbank kan worden teruggezonden als niet aan bepaalde vereisten wordt voldaan:

• als de zaak moet worden behandeld in de volgorde van schrijven;
  • de claim is ondertekend of opgesteld door de verkeerde persoon (zonder dat er een volmacht aan verbonden is);
  • als de persoon een verzoek tot teruggave van de claim heeft ingediend;
  • De claim is door een incompetente persoon bij de autoriteit ingediend.

In dat geval stelt de rechter de vaststelling op.Daarin moet hij aangeven welke tekortkomingen moeten worden verholpen of met welke instantie contact moet worden opgenomen om de omstreden kwestie op te lossen. Na correctie van de overtredingen kan de burger de claim opnieuw overdragen aan de gerechtelijke autoriteit.

De vastberadenheid om de aanvraag terug te sturen moet zijnafgegeven binnen een termijn van ten hoogste vijf dagen vanaf het moment van aankomst op kantoor. Het wordt met alle bijlagen en documenten persoonlijk aan de persoon overhandigd of aangetekend verzonden. In dit geval wordt de verzoeker niet het recht ontnomen om de vordering opnieuw over te dragen aan de gerechtelijke autoriteit nadat alle eerdere schendingen zijn geëlimineerd. In deze gevallen dienen veel burgers klachten in bij een hogere autoriteit om een ​​rechter aan te wijzen.

leuk vond:
Populaire berichten